Sider

søndag den 8. september 2013

Müsli med tranebær og kokos


Om aftenen tager jeg nogle gange en skål A38 med lidt chokolademüsli. Man kan ikke ligefrem sige at det er særligt sundt, så derfor valgte jeg idag at lave en mülsi med en masse gode frø, nødder og selvfølgelig havregryn. Jeg ville bare stadig gerne have at den smagte lidt sødt til den sure A38. Jeg tror, at det er lykkes! Denne müsli smager ihvertfald rigtig godt, og så er den utrolig hurtig og let at lave.

2 spsk. honning
160 g grovvalsede havregryn
100 g hasselnødder
50 g hørfrø
70 g sesamfrø
40 g kokosflager
40 g tranebær

Varm en stor pande op og lad honningen smelte på den. Når honningen er smeltet tilsættes havregryn, hasselnødder, hørfrø og sesamfrø. Rist det ved høj varme indtil ingredienserne har suget honningen til sig. Det er vigtigt, at du hele tiden rører, da du kan risikere, at det brænder på. Rist nogle minutter. Tilsæt kokosflagerne og tranebærene i et enkelt minut. Tag müslien af varmen, og lad den køle af på en bagerist med bagepapir, så den bliver sprød.
Nyd müslien med mælk eller ovenpå noget A38 som jeg har gjort.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar